Kókuszolaj - kókuszzsír

A kókuszolaj teljesen eltérő szerkezettel bír a többi zsiradékhoz képest. És éppen szerkezetéből adódik, hogy tökéletesen beilleszthető a paleolit diétába. De miben is különbözik a kókuszolaj más zsíroktól?

92%-ban telített zsírokat tartalmaz. Szerkezete sokkal stabilabb, így ellenáll a hőnek és a fénynek, hatásukra nem indul be az oxidációs folyamat. A kókuszolaj zsírsavjai tehát nem képeznek sejtkárosító szabad gyököket és transzzsírt sem. Vagyis a kókuszolaj segítségével lassítható az öregedés és a ráncok is később jelennek meg.

Ezenkívül ezek a telített zsírsavak közepesen hosszú szénláncból épülnek fel. E zsírsavaknak rengeteg pozitív tulajdonságuk ismert: többek között vírus-, baktérium és gombaölők és anyagcsere gyorsító szerepük is lényeges. A kókuszolajnak a fele laurinsav. Ez is egy közepesen hosszú szénláncú zsírsav, mely az anyatejben is megtalálható. A laurinsav védi a szervezetet a kórokozókkal szemben, így erősíti az immunrendszert és fokozza a szervezet ellenálló képességét.

Ezenkívül a kókuszolaj kiváló antioxidánsként is működik: rengeteg E-vitamin található benne.

 

Milyen további előnyei vannak a kókuszolajnak?

  • Nem hizlal, mivel a közepes szénláncú zsírsavak nem zsírpárnává, hanem energiává alakulnak.
  • Elősegíti a fogyást, mivel a kókuszolaj felgyorsítja az anyagcserét.
  • Segítségével csökken a kalóriabevitelünk, mivel a kókuszolaj 10%-kal kevesebb energiát tartalmaz, mint a többi zsiradék.
  • Kímélő, mert könnyen szívódik fel.
  • Tápláló, hiszen a kókuszolaj kitűnő energiaforrás.

 

(forrás:paleolitdieta.com)